Monday, December 8, 2014

Push factor untuk berjaya

Assalamualaikum & hai!

Semalam 7/12/2014 saya join Retreat Program yang dianjurkan oleh Mary Kay.
Actually I thought it was an Education Program je, tak tau pulak ada recognition sekali.
And paling tak sangka saya pun dapat award!
Hahaha nervouss ahkak!
Tapi ape pun alhamdulillah thank you Mary Kay sebab recognize kita walaupun rasa macam kita tak la seberapa sangat.


Saya dapat Honorable Award sebab dapat completekan challenge yang Mary Kay anjurkan which is 60faces + 1 recruit + 2400points.
Menggigil jugak la bila tiba-tiba kene bagi sharing, walaupun pendek.
Terus terang cakap saya memang stage fright. Tapi sebenarnya saya suka je bila dapat microphone, lagi-lagi nak kongsi cerita dengan orang cuma kalau tiba-tiba kene naik pentas tu memang terover cuak sikit hahaha aduyai :p

Soalan MC kat saya, apa yang jadi push factor untuk saya complete kan challenge ni?
Dia nak 1 je & kongsi kenapa.
Jawapan saya : Saya nak Diamond Ring

Jawapan macam agak materialistik kan? Hehehe memang saya materialistik pun.
Kalau Mary Kay cakap nak bagi free siapa tak nak kan? Of course la kalau boleh die-die nak :p
Masa saya jawab tu MC macam tercengang sekejap, maybe dia expect jawapan macam " Untuk family, husband..." sekali si Miraixora ni jawab benda lain pulak kekeke.

Tapi memang betul. Reason utama saya buat Mary Kay bersungguh adalah sebab saya fikirkan family & husband, and diri sendiri jugak. Saya tak nak dorang susah kerana saya, saya nak dorang senang & tak terbeban kerana saya. Cukuplah ayah & ibu dah banyak bersusah nak besarkan saya. Cukuplah husband saya buat yang terbaik untuk kami. Takkan saya nak susah kan mereka pulak kan? And untuk saya sendiri, cukuplah kerja sampai xde life pening kepala fikir bila gaji nak naik.

Bila company buat challenge nak bagi FREE Diamond Ring yang design dia memang tak boleh dapat kat mana-mana, saya rasa lebih semangat & excited!
Saya nak buktikan pada siri sendiri & jadi inspirasi kat BC-BC saya yang sebenarnya semua orang boleh buat, cuma kita je yang fikir kita tak mampu buat. Bila fikir tak mampu, jadi tak mampu la. 
Secara tak langsung cabar diri sendiri jugak ni hehehe.

Cincin ni la my inspiration, my push factor!
Cantik macam ni siapa berani kata tak nak >.<

Again, doakan saya tauu! :D





No comments:

Post a Comment