Thursday, March 9, 2023

Tanda & kesan badan kita kekurangan KOLAGEN!

 Assalamualaikum & hai uolls!

Perasan tak bila kita dah meningkat umur 20 an kita akan dengar ramai orang sebut tentang KOLAGEN! Even dekat kedai kecantikan ,  drugstore, or even dekat puat kecantikan pun bagi banyak rawatan kulit yang mengandungi KOLAGEN!

Hmm sebenarnya KOLAGEN ni apa ye ? 🤔

Kolagen memberikan struktur kepada KULIT & dia lah yang menjadikan kulit kita tegang dan anjal!Ia menyokong sebahagian besar sel-sel yang memberikan struktur, kekuatan dan kekenyalan kulit dan tisu badan.

Kolagen terdapat pada,korneakanta matakulitsalurdarahkeratin (rambut, kuku)tulangtendon ,rawan sendi, dan gigi,hati,tulang sum-sum dan tisu dan organ seperti buah pinggang,jantung serta sistem limfatik

Kehilangan kolagen akan menyebabkan struktur kulit menjadi tidak tegang dan berkedut.

Bukan tu saja, macam - macam lagi kesan kehilangan kolagen macam kita tengok dekat bawah ni :

Kulit – Kekeringan, dehidrasi dan tak seimbang, kedutan, mengelupas, mudah kusam, parut lambat hilang, jeragat mudah naik,  garisan ketawa, garis halus pada leher, liang roma besar 

Kuku – rapuh, kusam dan mudah pecah

Mata – Kekeringan, lingkaran gelap di bawah mata, kantung bawah mata, kedutan sekitar mata, penglihatan malam merosot 

Gusi – Gusi tidak sihat, kerap alami pendarahan, akar gigi rosak, jangkitan dan penyakit periodontal yang menyebabkan nafas berbau

Rambut – masalah rambut gugur, kekeringan, kulit kepala berminyak, hujung rambut bercabang,  dan masalah kelemumur

Badan – payudara dan punggung jatuh atau menggeleber, kelihatan tua dari umur, cepat penat, kehilangan kalsium yang ketara, sakit belakang serta sakit sendi


Secara ringkasnya, kolagen sangat penting untuk memastikan ketegangan kulit, rambut yang kuat dan kekuatan sendi-sendi dan otot-otot kita.

Kolagen Terbaik Untuk Wanita

Saya nak sharekan dengan uolls satu Kolagen TERBAIK yang saya pernah makan selama saya 34 tahun ni!

Kolagen yg saya consume ni 3 in 1 tau, ada Collagen + Vitamin C + Biotin !
Sebelum ni saya terpaksa beli 3 supplemen berasingan.
1 collagen , 1 vitamin C, 1 botol Biotin 
Tapi yang ni best sangattt sebab dapat 3 benefits tu ada dalam 1 Collagen Drink!
Jimat duit sy tau! Bayangkan from 3 botol to 1 only!

MK Daily Collagen + Vitamin C + Biotin . Kesan dirasai seawal 2 minggu!

Benefits of the key ongredients!

Sebelum ni saya pernah try kolagen lain. Ada yang murah tapi xde result.
Ada yang sedap, tapi sekadar sedap, x de result
Ada yang bagus berkesan tapi harga mahal sampai RM 400 lebih sekotak (15 sachet) dan cuma collagen benefits saja (tak ada vitamins lain)

Bila Mary Kay keluarkan kolagen , mulanya saya skeptical juga.
Tapi saya cuba juga sebab nak tahu sejauh mana keberkesanannya.
Kalau ok, nak share kan dengan korang. Kalau tak ok, tak nak share!

2 minggu saya cuba
1st perubahan yang saya rasa adalah rambut saya dah KURANG GUGUR!
Selalunya bangun pagi rambut saya memang banyak atas bantal & tilam 😥
Tapi satu pagi tu saya pelik kenapa tak banyak rambut gugur?
Baru teringat ehh aku kan baru ambil MK Collagen!

Ya Allah saya happy sangat sebab masalah rambut gugur ni dah lama saya hadap. 
Sampai pergi buat treatment rambut dekat hair clinic habis beribu- ribu pun tak settle masalah.
Hampir putus asa dah😪

Saya teruskan lagi. Masuk minggu ke 3, pergi COD barang dekat customer saya yang dah 2 tahun tak jumpa. Tau tak ayat pertama yang dia cakap sebaik jumpa saya :

Mira kenapa PUTIH!
(Putih bahasa kami cerah hehehe)

Masa tu saya terkulat-kulat jap. Putih? Pastu teringat lagi eh la aku baru minum MK Collagen la!
Hahahah kelakar tau sebab sendiri tak perasan tapi orang lain perasan 😂
Nampak sangat tak sempat belek diri sendiri kikiki.

Customer saya cakap, dia kenal saya dah lama and dia tahu warna kulit saya. Apa yang saya buat sampai kulit jadi cerah? Memang kerja MK Collagen!
Terus dia join member & beli set MK Collagen tau! ( Ya ada special offer kalau jadi member & grab collagen tauuu wasap saya kalau nak tau lanjut!)

Lepas minggu ke 4 , makin banyak perubahan yang saya rasa lagi :
 👉garis leher hilang! ya, hilang!
 👉kulit muka rasa ketat & anjal
 👉parut dekat kaki saya (luka eczema) pudar sampai dah kulit kaki jadi gebu!
 👉kulit muka & badan rasa lembap je, garis kedut pun tak ada, hilang!
 👉breast lebih firm & anjal
 👉kuku bersinar, bersih, berkilat & kuat. Kalau tak sebulan sekali kena pergi meni pedi. Ni dah lama tak pergi sebab kuku cantik elokk
 👉perut lawas (dulu asyik sembelit)
 👉pori -pori & kulit halus

Memang seronok sangat! Dan sekarang dah masuk 4 tub saya makan MK Collagen.
Dia kita kena consume daily. Dan saya tak risau sebab MK Collagen :

 👉HALAL
 👉Medical grade, bukan food grade
 👉Approved by KKM
 👉 0 sugar, 0 pewarna, 0 perasa tambahan . Minum campur air putih memang tawar je rasa dia hehe
 👉Berkesan!



Testimoni saya sendiri!

Uols atau kenalan uols nak cuba MK Daily Collagen?
Jom saya guide!

Klik sini :

Your trusted Mary Kay Beauty Consultant,
SSD Mira Ixora,
11 years experience (Since 2012)

Thank you for reading!💖












No comments:

Post a Comment