Wednesday, November 5, 2014

Mary Kay Make Up Tutorial - Sunset Beach Eye Color

Assalamualaikum & haii semua!
Selamat bulan November! (motif?)
Hahaha!

Ok dah lama peram make up tutorial ni, kat instagram dah upload pic before after tapi step by step belum update lagi.
Very very sorry ye alls, kita xsempat sebab ke- busy -an dengan event & open booth.

LETS START!


Ni products yang saya guna dalam tutorial ni




Abaikan eye bag tu, tido lewat punya pasal huhuhu.
Sebelum start make up, pastikan korang dah pakai Freshner & Hydrate/Moisturizer yee baru make up nampak soft


Start dengan Timewise Liquid Foundation, saya guna code Beige 3.
Applykan ke seluruh wajah guna Foundation Brush utk sapuan yg lebih rata.


Disebabkan eye bag betingkek tingkek, makanya kena la pakai Concealer.
Sapu & dab kan guna jari or brush. Saya guna Foundation Brush jee


Ok done. Tak la nampak sangat eye bag ku heheh


Next saya apply Mary Kay CC Cream pulak untuk nampak glossy-finish.
Foundation tadi saya guna Matte-finish sebab kulit saya jenis combination.


Tadaaa~ Glossy tak?


Eh jangan pakai bedak lagi. Sapu Cheek Color dulu atas foundation tadi supaya color dia lekat & stay longer. Saya guna Mary Kay Sheer Dimension Powder warna Ribbon, Sangat suka color ni sebab dia nampak sweet-sweet je


Sweet tak? Hahaha lempang diri sendiri laju-laju! xp

Ok then baru la apply bedak. Saya guna Mary Kay Translucent Powder sebab sangat senang nak match any skin tone, plus ringan , oil-free & oil-control & kulit nampak dewy-finish giteww.



Next, lukis kening pulak. Kalau nak skip step ni pun it's okay.
Saya tak cukur kening, tapi ada teknik untuk lukis dia supaya nampak kemas tersusun cenggitu.
Sapa nak belajar? Mai contact saya kita set date untuk make up / kening class okeyy muah!


Next, apply eye color. Saya guna Mary Kay Baked Trio Eye Color in Sunset Beach.
Sangat sangat suka color ni sebab dia tak sarat & tak buat mata nampak kusam.
1st, apply warna lavender tu kat kelopak mata.
2nd, letakkan warna oren tu sikit kat atas garisan warna lavender tadi & blend kan supaya tak nampak garisan.
3rd, sapu warna putih tu dekan bawah kening.



Siap, pastu apply eye liner. 
Nak buat Cat Eye pun boleyy ikut suka korang :D


Mascara is a must! Dia akan buat mata nampak galak & bigger eyes.
Saya guna my favourite mascara, Mary Kay Ultimate Mascara.
Best sebab walaupun tak guna Eye Lash Curler bulu mata still boleh lentik & nampak full.
Terbaikk!


Second last, apply Lipstick!
Saya guna Creme Lipstick in Pink Satin.
Warna macam rosy gitew.


Last skali, selfie la kita hehehe.
This is the final look!
Tudung tukar kaler biru pulak sebab nak keluar COD barang ahaha.

Sekian tutorial dari saya.
Harap kakak-kakak adik-adik semua terhibur & dapat belajar tips ye.
Insyaallah nanti nak buat Video pulak, tapi belum sempat lagi sebab kekurangan tools macam Tripod & so on. Pastu background pun tv, sabar je la hehehe.

Any feed back or comment boleh tinggalkan kat saya.
Yang baik saya terima, yang buruk saya perbaiki lagi.
InsyaAllah.. :)

Love,

0173262007
MiraIxora
Mary Kay Independent Beauty Consultant
Team Leader

Thank you for reading~! ^_^



No comments:

Post a Comment